1. Üniversitenin uluslararasılaşma stratejilerini belirlemek ve uygulamak,
2. Üniversitenin uluslararası iş birliklerini geliştirmek ve yönetmek,
3. Erasmus, Mevlana, Farabi, Orhun programları ve uluslararası öğrenci alımı süreçlerini koordine etmek,
4. Üniversitenin uluslararası tanıtım faaliyetlerini planlamak ve yürütmek,
5. Dış İlişkiler Ofisi bünyesindeki koordinatörlüklerin faaliyetlerini denetlemek ve yönlendirmek,
6. Uluslararası anlaşmaların hazırlanması, imzalanması ve uygulanmasını sağlamak.
7. Üniversite yönetimine dış ilişkilerle ilgili raporlar sunmak,
8. Dış İlişkileri Ofisinin faaliyet alanları ile ilgili iş ve işlemlerden sorumludur,
9. Değişim Programı Koordinatörleri ve/veya ofis personelleri ile yapılan toplantıların koordinasyonunu sağlamak,
10. Ofis’in programları, çalışmaları ve etkinlikleri hakkında yıllık rapor hazırlayıp ilgili Rektör Yardımcısına sunmak,
11. Ofis çalışanları arasında eşgüdümü sağlamak, görev ve sorumluluklarını belirlemek.
*Avrupa Eğitim ve Gençlik Programları Erasmus+ kapsamında üniversiteyi temsil etmek ve el kitabına dayanarak iş ve işlemlerini yürütmek,
*Free Mover ve diğer uluslararası değişim/hareketlilik programları için de koordinatörlük görevini yürütmek,
*Erasmus+ Programı kapsamında yer alan çeşitli faaliyetler, bu yönergede düzenleme bulunmadığı takdirde T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Türkiye Ulusal Ajansının ilgili faaliyet alanı mevzuatına göre yürütülür.
Kurum Koordinatörü ve Görevleri
1- Erasmus programı çerçevesinde yurtdışındaki yükseköğrenim kurumları ile yapılan işbirliği anlaşmalarının metin örnekleri ve protokollerinin hazırlık ve yürütme çalışmalarını yapmak,
2- Erasmus programı çerçevesinde gerçekleşen öğrenci ve personel hareketliliğinde ilan ve seçim aşamasından hareketliliğin organizasyon takibi ve sonuçlandırılmasına kadar tüm işlerin koordinasyonunu ve yürütülmesini sağlamak. Yurtdışına giden öğrenci ve personelin hareketliliği için gerekli işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak, resmi yazıları hazırlamak, kişileri yönlendirmek ve yol göstermek,
3- Erasmus programı çerçevesinde üniversiteye gelen yabancı öğrencilerin ve personelin her türlü başvuru, kabul, karşılama, barınma/yerleştirme vb. işlemlerini yürütmek ve takibini yapmak. Bu öğrencilerin ve personelin Üniversite’ye ve çevreye uyumunu sağlamak için tanıtım programları da dahil olmak üzere programlar yapıp yürütmek ve faaliyetler düzenlemek; bu öğrencilerin ve personelin üniversitedeki çalışmalarını kolaylaştırmak için gerekli stratejiyi saptayıp uygulanmasında katkı sağlamak,
4- Erasmus programı ile ilgili ulusal ve uluslararası eğitim, fuar, konferans, seminer, vb. aktivitelerde üniversitenin temsilinde destek olmak.
5- Koordinatörü olduğu Erasmus programıyla ilgili olarak Dış İlişkiler Ofisi Başkanı ile eşgüdüm halinde çalışmak,
6- Üniversite genelinde Erasmus programıyla ilgili eşgüdümü sağlamak,
1- Dış İlişkiler Ofisi ile fakülte/yüksekokul arasındaki koordinasyonu sağlamak,
2- Bölüm koordinatörleri ve Dış İlişkiler Ofisi arasında bilgi akışını sağlamak,
3- Dış İlişkiler Ofisinde hareketlilik faaliyetlerinin sağlıklı yürümesine birimi adına destek vermek,
4- Yeni ikili anlaşmalar yapmak ve bölüm koordinatörleri ile bölüm öğretim elemanlarını bu konuda teşvik etmek,
5- Erasmus programı hareketlilik başvuruları için DİO tarafından yapılan ilanları ve seçim sonuçlarını birimlerinde duyurmak,
6- Erasmus programı kapsamında hareketlilik faaliyetini tamamlayan öğrencilerin dönüş yaptıktan sonra akademik tanınma/ders saydırma işlemlerinin yapılmasında bölüm koordinatörüne destek olmak,
7- Erasmus programı kapsamında gelen öğrencilerin akademik oryantasyonu, ders seçimi, eğitimlerinin takibi ve transkriptlerinin hazırlanmasında destek olmak,
8- Gelen öğrenciler için gerektiğinde ders açılması işlemlerini takip etmek,
9- Erasmus programı kapsamında gelen akademik personelin akademik ihtiyaçlarını karşılamak, ders verme süreçlerinin programlarını yönetmek ve birimde misafir etmek,
10- AKTS ve hareketliliğin sağlıklı yürütülmesine yönelik çalışmalar kapsamında yapılacak müfredat düzenlemelerine doğrudan katılmak,
11- Erasmus programı ile ilgili gelişmeleri ve alınan kararları bölüm koordinatörlerine iletmek,
12- Bölüm koordinatörleri arasında eşgüdümü sağlamak ve alınan kararları uygulamak.
1- Erasmus programı ile ilgili gelişmeleri ve alınan kararları enstitü anabilim dalı koordinatörlerine iletmek,
2- Enstitü anabilim dalı koordinatörleri arasında eşgüdümü sağlamak ve alınan kararları uygulamak.
1- Dış İlişkiler Ofisine hareketlilik faaliyetlerinin sağlıklı yürümesine bölümü/EABD’si adına destek vermek,
2- Kurumlar arası anlaşmaları düzenlemek ve yürütmek,
3- Erasmus programını bölüm/EABD öğrenci ve öğretim elemanlarına tanıtmak, öğrencileri yönlendirmek ve bilgi taleplerine mutlaka karşılık vermek,
4- Erasmus programı hareketlilik başvuruları için Koordinatörlük tarafından yapılan ilanları ve seçim sonuçlarını bölümlerinde/EABD’ de duyurmak,
5- Erasmus programı kapsamında giden öğrencilerin başvuru süreçlerinin takibinde Koordinatörlüğe doğrudan destek olmak,
6- Erasmus programı kapsamında giden öğrenciyle birlikte alınacak dersleri seçmek ve Öğrenim Anlaşması’nı hazırlamak,
7- Erasmus programı kapsamında giden öğrenci ile birlikte Akademik Eşdeğerlik Formu’nu hazırlamak,
8- Erasmus programı kapsamında yapılan hareketlilik faaliyeti esnasında öğrencinin seçtiği derslerde değişlik yapılması gerektiğinde Öğrenim Anlaşması’nda değişiklik yapmak ve Akademik Eşdeğerlik Ders Değiştirme Belgesi’ni hazırlamak,
9- Hareketlilik faaliyeti sürerken, yurtdışındaki öğrencilerin akademik sıkıntıları olduğunda destek olmak,
10- Erasmus programı kapsamında yapılan hareketlilik faaliyetini tamamlayan öğrencilerin dönüş yaptıktan sonra akademik tanınma/ders saydırma işlemlerini yapmak, Akademik Tanınma Belgesi’ni hazırlamak,
11- Erasmus programı yoluyla yurt dışından gelen öğrencilerin akademik oryantasyonu, ders seçimi, eğitimlerinin takibi ve transkriptlerinin hazırlanmasında destek olmak,
12- Yurt dışından gelip öğrenimini tamamlayan öğrencilerin not döküm çizelgesini hazırlamak,
13- Bölümdeki/EABD’deki öğretim elemanlarını gelişmelerden haberdar etmek.
1- Erasmus programı çerçevesinde yurtdışındaki yükseköğrenim kurumları ile yapılan işbirliği anlaşmalarının metin örnekleri ve protokollerinin hazırlık ve yürütme çalışmalarını yapmak,
2- Erasmus programı çerçevesinde gerçekleşen öğrenci ve personel hareketliliğinde ilan ve seçim aşamasından hareketliliğin organizasyon takibi ve sonuçlandırılmasına kadar tüm işlerin koordinasyonunu ve yürütülmesini sağlamak. Yurtdışına giden öğrenci ve personelin hareketliliği için gerekli işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak, resmi yazıları hazırlamak, kişileri yönlendirmek ve yol göstermek,
3- Erasmus programı çerçevesinde üniversiteye gelen yabancı öğrencilerin ve personelin her türlü başvuru, kabul, karşılama, barınma/yerleştirme vb. işlemlerini yürütmek ve takibini yapmak. Bu öğrencilerin ve personelin Üniversite’ye ve çevreye uyumunu sağlamak için tanıtım programları da dahil olmak üzere programlar yapıp yürütmek ve faaliyetler düzenlemek; bu öğrencilerin ve personelin üniversitedeki çalışmalarını kolaylaştırmak için gerekli stratejiyi saptayıp uygulanmasında katkı sağlamak,
4- Erasmus programı ile ilgili ulusal ve uluslararası eğitim, fuar, konferans, seminer, vb. aktivitelerde üniversitenin temsilinde destek olmak.
5- Erasmus programı çerçevesinde gitmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularını alarak Dönem Başkanlığı’na ve Üniversite Rektörlüğü tarafından öğrenci ve öğretim üyesi başvurularının nihai değerlendirmesini yapmak üzere oluşturulan Erasmus+ Değerlendirme Komisyonu’na iletmek, ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin takibini sağlamak.
6- Erasmus programı çerçevesinde gelmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularının Dönem Başkanlığı ve Erasmus Değerlendirme Komisyonu tarafından ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin yapılmasını takip etmek.
7- Üniversiteye Protokol çerçevesinde gelen değişim öğrencileri ile öğretim üyelerinin kayıtlarını tutmak ve bölümler ile olan koordinasyonunu sağlamak.
8- Gitmek üzere seçilen öğrencilerin ve öğretim üyelerinin idari işlemlerini yürütmek.
9- Erasmus programı’ na ilişkin tüm bilgi, belge ve dokümanları kayıt altına almak ve saklamak.
10- İlgili Koordinatörler, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ve Uluslararası İlişkiler Ofisi ile iletişim ve eşgüdüm içinde çalışmak.
1. Orhun Değişim Programı kapsamında öğrenci ve akademik personel hareketliliğini planlamak ve yönetmek.
2. Orhun programı başvurularını değerlendirmek ve sonuçlandırmak.
3. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ile iletişim kurarak gerekli raporlamaları yapmak.
4. Orhun programı bütçesini yönetmek ve harcamaları denetlemek
5. Orhun Değişim Programı ile ilgili her konuda Üniversite bünyesinde eşgüdümü sağlamak.
6. Orhun Değişim Programı işleyişini koordine ve kontrol etmek, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının seçim ve yerleştirmelerinin yapılmasını takip etmek.
7. Orhun Değişim Programı için gerekli protokollerin yapılmasını sağlamak.
1. Orhun Koordinatörüne destek sağlamak ve görevlerini yerine getirmesine yardımcı olmak.
2. Gelen ve giden öğrencilerin belgelerini kontrol etmek ve süreçlerini takip etmek.
3. Orhun programı ile ilgili toplantılara katılmak ve rapor hazırlamak.
4. Orhun programı kapsamında düzenlenen etkinliklerin organizasyonunda görev almak.
1- Değişim programı ile ilgili konularda öğrencilere akademik danışmanlık yapmak
2- Değişim programı ile ilgili kurumlar arası anlaşma yapmak,
3- Değişim programdan yararlanmak isteyen öğrencilere üniversite ve ders tercihlerinde yardımcı olmak,
4- Değişim programı yararlanmak isteyen öğrencilere üniversite ve derslerin eşdeğerlik ve intibak süreçlerini belirler ve onaylatır,
5- Değişim programları kapsamında gelen öğrencilere ders seçimi konusunda danışmanlık yapmak,
6- Giden öğrencilerin ders seçimleri konusunda danışmanlık yapmak.
7- Seçilen dersleri, ilgili birim dersleriyle eşleştirerek ilgili akademik birimin fakülte/enstitü/konservatuar/yüksekokul/meslek yüksekokulu kurul kararının onayına sunmak.
8- Değişim Programı ile ilgili akademik birimde alınan kararları, Kurum Koordinasyon Ofisi’ne iletmek.
9- Değişim Programı ile yurtdışından gelen öğrencilere ders seçimleri konusunda danışmanlık yapmak.
10- Gelen öğretim üyelerinin ilgili akademik birimde yürüteceği dersler ve faaliyetleri organize etmek.
1- Değişim Programı çerçevesinde gitmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularını alarak Dönem Başkanlığı’na ve Üniversite Rektörlüğü tarafından öğrenci ve öğretim üyesi başvurularının nihai değerlendirmesini yapmak üzere oluşturulan Orhun Değerlendirme Komisyonu’na iletmek, ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin takibini sağlamak.
2- Değişim Programı çerçevesinde gelmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularının Dönem Başkanlığı ve Orhun Değerlendirme Komisyonu tarafından ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin yapılmasını takip etmek.
3- Üniversiteye Protokol çerçevesinde gelen değişim öğrencileri ile öğretim üyelerinin kayıtlarını tutmak ve bölümler ile olan koordinasyonunu sağlamak.
4- Gitmek üzere seçilen öğrencilerin ve öğretim üyelerinin idari işlemlerini yürütmek.
5- Değişim Programı’na ilişkin tüm bilgi, belge ve dokümanları kayıt altına almak ve saklamak.
6- İlgili Koordinatörler, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ve Uluslararası İlişkiler Ofisi ile iletişim ve eşgüdüm içinde çalışmak.
1. Mevlana Değişim Programı kapsamında öğrenci ve akademik personel hareketliliğini planlamak ve yönetmek.
2. Mevlana programı başvurularını değerlendirmek ve sonuçlandırmak.
3. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ile iletişim kurarak gerekli raporlamaları yapmak.
4. Mevlana programı bütçesini yönetmek ve harcamaları denetlemek
5. Mevlana Değişim Programı ile ilgili her konuda Üniversite bünyesinde eşgüdümü sağlamak.
6. Mevlana Değişim Programı işleyişini koordine ve kontrol etmek, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının seçim ve yerleştirmelerinin yapılmasını takip etmek.
7. Mevlana Değişim Programı için gerekli protokollerin yapılmasını sağlamak.
1. Mevlana Koordinatörüne destek sağlamak ve görevlerini yerine getirmesine yardımcı olmak.
2. Gelen ve giden öğrencilerin belgelerini kontrol etmek ve süreçlerini takip etmek.
3. Mevlana programı ile ilgili toplantılara katılmak ve rapor hazırlamak.
4. Mevlana programı kapsamında düzenlenen etkinliklerin organizasyonunda görev almak.
1- Değişim programı ile ilgili konularda öğrencilere akademik danışmanlık yapmak
2- Değişim programı ile ilgili kurumlar arası anlaşma yapmak,
3- Değişim programdan yararlanmak isteyen öğrencilere üniversite ve ders tercihlerinde yardımcı olmak,
4- Değişim programı yararlanmak isteyen öğrencilere üniversite ve derslerin eşdeğerlik ve intibak süreçlerini belirler ve onaylatır,
5- Değişim programları kapsamında gelen öğrencilere ders seçimi konusunda danışmanlık yapmak,
6- Giden öğrencilerin ders seçimleri konusunda danışmanlık yapmak.
7- Seçilen dersleri, ilgili birim dersleriyle eşleştirerek ilgili akademik birimin fakülte/enstitü/konservatuar/yüksekokul/meslek yüksekokulu kurul kararının onayına sunmak.
8- Değişim Programı ile ilgili akademik birimde alınan kararları, Kurum Koordinasyon Ofisi’ne iletmek.
9- Değişim Programı ile yurtdışından gelen öğrencilere ders seçimleri konusunda danışmanlık yapmak.
10- Gelen öğretim üyelerinin ilgili akademik birimde yürüteceği dersler ve faaliyetleri organize etmek.
1. Değişim Programı çerçevesinde gitmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularını alarak Dönem Başkanlığı’na ve Üniversite Rektörlüğü tarafından öğrenci ve öğretim üyesi başvurularının nihai değerlendirmesini yapmak üzere oluşturulan Mevlana Değerlendirme Komisyonu’na iletmek, ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin takibini sağlamak.
2. Değişim Programı çerçevesinde gelmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularının Dönem Başkanlığı ve Mevlana Değerlendirme Komisyonu tarafından ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin yapılmasını takip etmek.
3. Üniversiteye Protokol çerçevesinde gelen değişim öğrencileri ile öğretim üyelerinin kayıtlarını tutmak ve bölümler ile olan koordinasyonunu sağlamak.
4. Gitmek üzere seçilen öğrencilerin ve öğretim üyelerinin idari işlemlerini yürütmek.
5. Değişim Programı’na ilişkin tüm bilgi, belge ve dokümanları kayıt altına almak ve saklamak.
6. İlgili Koordinatörler, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ve Uluslararası İlişkiler Ofisi ile iletişim ve eşgüdüm içinde çalışmak.
1. Farabi Değişim Programı kapsamında öğrenci ve akademik personel hareketliliğini planlamak ve yönetmek.
2. Farabi programı başvurularını değerlendirmek ve sonuçlandırmak.
3. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ile iletişim kurarak gerekli raporlamaları yapmak.
4. Farabi programı bütçesini yönetmek ve harcamaları denetlemek
5. Farabi Değişim Programı ile ilgili her konuda Üniversite bünyesinde eşgüdümü sağlamak.
6. Farabi Değişim Programı işleyişini koordine ve kontrol etmek, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının seçim ve yerleştirmelerinin yapılmasını takip etmek.
7. Farabi Değişim Programı için gerekli protokollerin yapılmasını sağlamak.
1. Farabi Koordinatörüne destek sağlamak ve görevlerini yerine getirmesine yardımcı olmak.
2. Gelen ve giden öğrencilerin belgelerini kontrol etmek ve süreçlerini takip etmek.
3. Farabi programı ile ilgili toplantılara katılmak ve rapor hazırlamak.
4. Farabi programı kapsamında düzenlenen etkinliklerin organizasyonunda görev almak.
1- Değişim programı ile ilgili konularda öğrencilere akademik danışmanlık yapmak
2- Değişim programı ile ilgili kurumlar arası anlaşma yapmak,
3- Değişim programdan yararlanmak isteyen öğrencilere üniversite ve ders tercihlerinde yardımcı olmak,
4- Değişim programı yararlanmak isteyen öğrencilere üniversite ve derslerin eşdeğerlik ve intibak süreçlerini belirler ve onaylatır,
5- Değişim programları kapsamında gelen öğrencilere ders seçimi konusunda danışmanlık yapmak,
6- Giden öğrencilerin ders seçimleri konusunda danışmanlık yapmak.
7- Seçilen dersleri, ilgili birim dersleriyle eşleştirerek ilgili akademik birimin fakülte/enstitü/konservatuar/yüksekokul/meslek yüksekokulu kurul kararının onayına sunmak.
8- Değişim Programı ile ilgili akademik birimde alınan kararları, Kurum Koordinasyon Ofisi’ne iletmek.
9- Değişim Programı ile yurtdışından gelen öğrencilere ders seçimleri konusunda danışmanlık yapmak.
10- Gelen öğretim üyelerinin ilgili akademik birimde yürüteceği dersler ve faaliyetleri organize etmek.
1. Değişim Programı çerçevesinde gitmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularını alarak Dönem Başkanlığı’na ve Üniversite Rektörlüğü tarafından öğrenci ve öğretim üyesi başvurularının nihai değerlendirmesini yapmak üzere oluşturulan Farabi Değerlendirme Komisyonu’na iletmek, ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin takibini sağlamak.
2. Değişim Programı çerçevesinde gelmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularının Dönem Başkanlığı ve Farabi Değerlendirme Komisyonu tarafından ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin yapılmasını takip etmek.
3. Üniversiteye Protokol çerçevesinde gelen değişim öğrencileri ile öğretim üyelerinin kayıtlarını tutmak ve bölümler ile olan koordinasyonunu sağlamak.
4. Gitmek üzere seçilen öğrencilerin ve öğretim üyelerinin idari işlemlerini yürütmek.
5. Değişim Programı’na ilişkin tüm bilgi, belge ve dokümanları kayıt altına almak ve saklamak.
6. İlgili Koordinatörler, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ve Uluslararası İlişkiler Ofisi ile iletişim ve eşgüdüm içinde çalışmak.
1- Üniversitemizde yabancı uyruklu öğretim üyesi olarak görev almak isteyenler ilgili birime veya komisyona başvuruda bulunabilir. Aday, başvurusunu üniversiteye İngilizce dilinde gerçekleştirebilir.
2- Komisyonun gelen başvuru hakkında olumlu görüş bildirmesi halinde Üniversite Yönetim Kurulunun onayı alınarak Personel Daire Başkanlığı tarafından Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na başvuru yapılır.
3- Komisyon kararının olumsuz olması durumunda karar gerekçeleri ile birlikte adaya iletilir, olumlu ise Personel Daire Başkanlığı adayın bilgilerini YÖK’e YÖKSİS üzerinden bildirir.
4- YÖK adayı kabul ederse aday ve üniversite arasında sözleşme imzalanır.
1- Ziyaretçi araştırmacı/öğrenci https://intoffice.btu.edu.tr/tr/sayfa/detay/3636/ziyaretci-personelogrenci sayfasında bulunan 3 adet formu doldurup Dış İlişkiler Ofisine mail olarak iletiyor.
2- Dış İlişkiler Ofis Personeli onay için EBYS ile başvuruyu ilgili bölüme/birime iletiyor.
3- Olumsuz cevap durumunda başvuru sahibine bu mail ile bildiriliyor.
4- Geri dönüş olumlu ise Dış İlişkiler Ofis Personeli Rektör/Rektör Yrd. İmzası ile İngilizce bir davet yazısı hazırlayarak başvuru sahibine iletiyor.
1- İyi Niyet Anlaşmaları için https://intoffice.btu.edu.tr/tr/sayfa/detay/3584/i%CC%87yi-niyet-anlasmalari-mou sayfasında bulunan 3 adet formu doldurup Dış İlişkiler Ofisine mail olarak iletiyor.
2- Dış İlişkiler Ofis Personeli onay için EBYS ile başvuruyu ilgili bölüme/birime iletiyor.
3- Olumsuz cevap durumunda başvuru sahibine bu mail ile bildiriliyor.
4- Geri dönüş olumlu ise Dış İlişkiler Ofis Personeli Rektör/Rektör Yrd. İmzası ile İngilizce bir davet yazısı hazırlayarak başvuru sahibine iletiyor.
1. Bologna Süreci'nin üniversite genelinde uygulanmasını sağlamak ve süreci koordine etmek.
2. Üniversitenin AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) ve Diploma Eki gibi Bologna Süreci araçlarını etkin bir şekilde uygulamasını sağlamak.
3. Üniversitenin akademik programlarının Bologna kriterlerine uygunluğunu denetlemek ve geliştirilmesi için önerilerde bulunmak.
4. Bologna Süreci ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantılara katılmak, gelişmeleri takip etmek ve üniversiteye uyarlamak.
5. Üniversitenin kalite güvencesi süreçlerini Bologna Süreci ile uyumlu hale getirmek.
6. Fakülteler, bölümler ve diğer birimlerle iş birliği yaparak Bologna Süreci ile ilgili eğitimler ve bilgilendirme toplantıları düzenlemek.
7. Bologna Süreci kapsamında hazırlanan raporları ve belgeleri (örneğin, AKTS kılavuzları, program çıktıları) kontrol etmek ve onaylamak.
8. Üniversitenin uluslararasılaşma stratejileri doğrultusunda Bologna Süreci ile ilgili projeler geliştirmek ve yürütmek.
9. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve diğer ilgili kurumlarla Bologna Süreci kapsamında iletişim ve koordinasyonu sağlamak.
1. Bologna Koordinatörü ‘ne süreçlerin yürütülmesinde destek olmak ve koordinatörün yokluğunda görevlerini üstlenmek.
2. AKTS ve Diploma Eki gibi Bologna araçlarının uygulanmasında birimlere rehberlik etmek ve destek sağlamak.
3. Bologna Süreci ile ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve raporlanması süreçlerini organize etmek.
4. Fakülteler ve bölümlerle iletişim kurarak Bologna Süreci ile ilgili ihtiyaçları belirlemek ve çözüm önerileri geliştirmek.
5. Üniversite genelinde Bologna Süreci ile ilgili farkındalık yaratmak için düzenlenen etkinliklerde aktif rol almak.
6. Bologna Süreci kapsamında hazırlanan belgelerin (örneğin, program çıktıları, ders içerikleri) kontrol edilmesine ve düzenlenmesine yardımcı olmak.
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde Bologna Süreci ile ilgili gelişmeleri takip ederek koordinatöre bilgi vermek.
8. Koordinatörlük bünyesindeki memurların iş dağılımını organize etmek ve iş süreçlerini denetlemek.
1. Öğrenci ikamet evraklarını toplamak,
2. Öğrenci İkamet Alım dosyalarının İl Göç İdaresine tutanak ile teslim etmek ve
3. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirim yapmak,
4. Öğrenci İkamet İşlemlerinde İl Göç İdaresi Müdürlüğünün taleplerini ivedilikle yerine getirmek ve İl Göç İdaresine bilgi vermek,
5. Eksik evrakları öğrencilerden talep edip İl Göç İdaresine iletmek,
6. Öğrencileri parmak izi için İl Göç İdaresine Yönlendirmek,
7. Öğrenci İkametleri konusunda Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Uluslararası İlişkiler Daire Başkanlığı tarafından yapılan online toplantılara katılmak, görüş ve önerileri sunmak,
8. Öğrenci İkamet İşlemlerinde İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından yapılan toplantılara katılmak, görüş ve önerileri sunmak,
9. İkamet süreçleri hakkında Sosyal Medya üzerinden bildirimler yapmak.
1. Dış İlişkiler Ofis Başkanlığı bünyesinde bulunan Erasmus+, Farabi, Mevlana ve Orhun Değişim Programlarının yıllık iş plan doğrultusunda Ofis Başkanlığının tüm mali işlemleri (ödeme ve satın alma) iş ve işlemlerini yürütmek,
2. Mal ve Hizmet satın alma iş ve işlemlerini ilgili Değişim Programları Yönetmelik, Yönerge ve El Kitaplarına istinaden yürütmek,
3. Mal ve Hizmet satın alınan mal veya malzemelerin kontrollerini yapmak, yanlış, kusurlu ya da eksik malzemeleri ilgili firmaya bildirmek ve düzeltilmesini sağlamak,
4. Mal ve Hizmet satın almalarda İlgili Değişim Programı kapsamında KDV İstisna Sertifikalarına göre süreci yönetmek,
5. İlgili Değişim Programı kapsamında yıllık olarak alımlara ilişkin IPA II Alım Bildirimlerini her yıl Ocak ayı ikinci haftasına kadar Gökdere Vergi Dairesine bildirim yapılması,
6. Mal ve Hizmet satın almalarda İlgili Değişim Programı kapsamında KDV İstisna tutarına göre Tedarik Sözleşmelerini hazırlamak,
7. Gerekli hallerde mal ve hizmet satın almak için Avans iş ve işlemlerini ilgili Değişim Programları Yönetmelik, Yönerge ve El Kitaplarına istinaden yürütmek,
8. İlgili Değişim Programlarına katılacak öğrenci-personel-akademisyenler için yapılan Dil Sınavı ücretlerini; ilgili Değişim Programı Seçme ve Değerlendirme Komisyonu Yönetim Kurulu Kararı, sınav yılına ait ÖSYM Sınav Görevlisi Ücretleri ve ödemenin yapılacağı yıla ait Gelir Vergisi Genel Tebliğine istinaden kontrolleri yaparak ödemeyi yapmak.
9. İlgili Değişim Programlarınca konsorsiyum yapılması durumunda, Yükseköğretim Hareketlilik Konsorsiyum Protokolüne istinaden Transfer Harcamalarını yapmak,
10. İlgili Değişim Programlarınca Eğitim Alma-Ders Verme-Staj-Öğrenim Hareketliği olması durumunda Hibe Sözleşmesi kapsamında Yolluk ödemelerini yapmak,
11. İlgili Değişim Programlarınca Yolluk Ödemeleri iş ve işlemlerini ilgili Değişim Programları Yönetmelik, Yönerge ve El Kitaplarına istinaden yürütmek,
12. Orhun Kurum Koordinatörlüğü Yönetim Kurulu gündem ve karar süreçlerini takip etmek, gerekli yazışma ve veri girişlerini yürütmek,
13. Öğrenci İkamet Alım işlemlerini yapmak,
14. Taşınır Kayıt yetkilisi olarak birim ihtiyaçlarının Genel Sekreterlik Taşınır Kayıt Yetkilisine bildirerek kurum içinde temin edilebilmesi için EBYS’ den Taşınır Malzeme ve Hizmet Talep formunun düzenlenmesini sağlamak,
15. Mal ve Hizmet Talep Formuna kurum içinde temin edilen mal ve hizmetleri birim adına teslim almak ve muhafaza etmek,
16. Taşınır Kayıt yetkilisi olarak yapılacak tüm Mal alımlarında Satın alma TİF’lerini düzenlemek,
17. Taşınır Kayıt yetkilisi olarak yapılacak tüm Mal alımlarında Satın alma ödemeleri gerçekleştiğinde Özel Kalem Rektörlüğe Devir Etme TİF’lerini düzenlemek,
18. Taşınır Kayıt yetkilisi olarak yapılacak tüm Mal alımlarında Satın alma ödemeleri gerçekleştiğinde Özel Kalem Rektörlüğe Devir Etme edilen ürünlerin tüketim çıkışının yapılıp yapılmadığını takip etmek,
19. Kalite (KİD)ve İKEP süreçleriyle ilgili işlemlere yardım etmek,
20. Süreç Analizi çalışmalarını yürütmek,
21. Yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasına yardım etmek,
22. Ofis Başkanlığı ve Orhun Kurum Koordinatörlüğü yazışmalarına yardım etmek,
23. Ofis Başkanlığı ait sarf ve demirbaş malzemelerinin korunmasını sağlamak,
24. Öğrenci İkamet Alım dosyalarının İl Göç İdaresine tutanak ile teslim etmek ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirim yapmak,
25. Öğrenci İkamet İşlemlerinde İl Göç İdaresi Müdürlüğünün taleplerini ivedilikle yerine getirmek ve İl Göç İdaresine bilgi vermek,
26. Öğrenci İkametleri konusunda Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı
Uluslararası İlişkiler Daire Başkanlığı tarafından yapılan online toplantılara katılmak, görüş ve önerileri sunmak,
27. Öğrenci İkamet İşlemlerinde İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından yapılan toplantılara katılmak, görüş ve önerileri sunmak,
28. Uluslararası Öğrenci Alımlarında (lisans) Öğrenci Bilgi Sistemine yeni kayıt için sistem (OBS) üzerinden talepte bulunmak,
29. Bağlı olduğu yöneticilerin vereceği diğer görevleri yapmak.
Taşınır Kayıt yetkilisi olarak birim ihtiyaçlarının Genel Sekreterlik Taşınır Kayıt Yetkilisine bildirerek kurum içinde temin edilebilmesi için EBYS’ den Taşınır Malzeme ve Hizmet Talep formunun düzenlenmesini sağlamak,
2- Mal ve Hizmet Talep Formuna kurum içinde temin edilen mal ve hizmetleri birim adına teslim almak ve muhafaza etmek,
3- Taşınır Kayıt yetkilisi olarak yapılacak tüm Mal alımlarında Satın alma TİF’lerini düzenlemek,
4- Taşınır Kayıt yetkilisi olarak yapılacak tüm Mal alımlarında Satın alma ödemeleri gerçekleştiğinde Özel Kalem Rektörlüğe Devir Etme TİF’lerini düzenlemek,
5- Taşınır Kayıt yetkilisi olarak yapılacak tüm Mal alımlarında Satın alma ödemeleri gerçekleştiğinde Özel Kalem Rektörlüğe Devir Etme edilen ürünlerin tüketim çıkışının yapılıp yapılmadığını takip etmek,