Görev ve Sorumluluklar


Kurum Koordinatörü ve Görevleri

1. Mevlana Değişim Programı kapsamında öğrenci ve akademik personel hareketliliğini planlamak ve yönetmek.
2. Mevlana programı başvurularını değerlendirmek ve sonuçlandırmak.
3. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ile iletişim kurarak gerekli raporlamaları yapmak.
4. Mevlana programı bütçesini yönetmek ve harcamaları denetlemek
5. Mevlana Değişim Programı ile ilgili her konuda Üniversite bünyesinde eşgüdümü sağlamak.
6. Mevlana Değişim Programı işleyişini koordine ve kontrol etmek, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının seçim ve yerleştirmelerinin yapılmasını takip etmek.
7. Mevlana Değişim Programı için gerekli protokollerin yapılmasını sağlamak.

Mevlana Koordinatör Yardımcısı ve Görevleri

1. Mevlana Koordinatörüne destek sağlamak ve görevlerini yerine getirmesine yardımcı olmak.
2. Gelen ve giden öğrencilerin belgelerini kontrol etmek ve süreçlerini takip etmek.
3. Mevlana programı ile ilgili toplantılara katılmak ve rapor hazırlamak.
4. Mevlana programı kapsamında düzenlenen etkinliklerin organizasyonunda görev almak.

Bölüm/ Anabilim Dalı (ABD) Koordinatörü ve Görevleri

1. Değişim Programı çerçevesinde gitmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularını alarak Dönem Başkanlığı’na ve Üniversite Rektörlüğü tarafından öğrenci ve öğretim üyesi başvurularının nihai değerlendirmesini yapmak üzere oluşturulan Farabi Değerlendirme Komisyonu’na iletmek, ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin takibini sağlamak.
2. Değişim Programı çerçevesinde gelmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularının Dönem Başkanlığı ve Farabi Değerlendirme Komisyonu tarafından ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin yapılmasını takip etmek.
3. Üniversiteye Protokol çerçevesinde gelen değişim öğrencileri ile öğretim üyelerinin kayıtlarını tutmak ve bölümler ile olan koordinasyonunu sağlamak.
4. Gitmek üzere seçilen öğrencilerin ve öğretim üyelerinin idari işlemlerini yürütmek.
5. Değişim Programı’na ilişkin tüm bilgi, belge ve dokümanları kayıt altına almak ve saklamak.
6. İlgili Koordinatörler, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ve Uluslararası İlişkiler Ofisi ile iletişim ve eşgüdüm içinde çalışmak.

Mevlana Kurum Koordinasyon Ofisinin Görevleri

1. Değişim Programı çerçevesinde gitmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularını alarak Dönem Başkanlığı’na ve Üniversite Rektörlüğü tarafından öğrenci ve öğretim üyesi başvurularının nihai değerlendirmesini yapmak üzere oluşturulan Mevlana Değerlendirme Komisyonu’na iletmek, ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin takibini sağlamak.
2. Değişim Programı çerçevesinde gelmek üzere başvuran öğrenci ve öğretim üyelerinin başvurularının Dönem Başkanlığı ve Mevlana Değerlendirme Komisyonu tarafından ilgili kontenjanlar dâhilinde seçimlerinin yapılmasını takip etmek.
3. Üniversiteye Protokol çerçevesinde gelen değişim öğrencileri ile öğretim üyelerinin kayıtlarını tutmak ve bölümler ile olan koordinasyonunu sağlamak.
4. Gitmek üzere seçilen öğrencilerin ve öğretim üyelerinin idari işlemlerini yürütmek.
5. Değişim Programı’na ilişkin tüm bilgi, belge ve dokümanları kayıt altına almak ve saklamak.
6. İlgili Koordinatörler, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ve Uluslararası İlişkiler Ofisi ile iletişim ve eşgüdüm içinde çalışmak.